Medlemsskap

Som medlem i Skurups Brukshundklubb (lokalklubb) blir du samtidigt medlem i organisationen Svenska Brukshundklubben (SBK) och kan då delta på deras utställningar, tävlingar och prov. Andra medlemsfördelar som medlem i SBK kan du hitta på SBK-s hemsida.

Svenska brukshundklubben (SBK) är en ideell medlemsorganisation, specialklubb i i Svenska Kennelklubben (SKK) och frivillig försvarsorganisation. SBK har ca 290 lokal brukshunklubbar runt om i landet och 17 rikstäckande rasklubbar. Organisationen har i dag ca 70 000 medlemmar.

Som medlem i en lokalklubb (eller SBK-ansluten rasklubb se nedan) blir du även medlem i SBK. Medlemsavgiften delas upp i en lokal och en central avgift. Det innebär att du som helbetalande medlem även får tidningen Brukshunden som utges med åtta nr/år.
Som medlem i SBK omfattas du även av vår Personolycksfallsförsäkring för medlemmar, våra fuktionärer och figuranter samt publik vid prov, tävlingar och utställningar.

Hur blir du medlem?

Är du ny medlem i SBK och vill bli medlem i Skurups BK ska du registrera dig via SBK-s hemsida på deras medlemsregistrering. Då får du hem ett inbkort med posten från SBK som du betalar och blir därmed medlem hos oss.

Medlemsskap i Skurups brukshundklubb söker du via SBK  Söka medlemsskap

Betalning görs inte till Skurups brukshundklubb utan till Svenska Brukshundklubben.

Medlemsavgiften i SkurupsBK 2021 är:

Helbetalande 570:-/år
Ungdomsmedlem 300:-/år

Du är ungdomsmedlem t.o.m. året du fyller 25 år.
Delbetalande 170:-/år
Delbetalande är man om man ör med i någon annan lokalklubb eller SKK-ansluten rasklubb (gäller ej SKK eller SKK- rasklubbar.

Familjemedlem 170:-/år
Familjemedlem kan du bli om någon i familjen,boende på samma adress är helbetalande i Skurups BK.

Medlemsavgiften betalas in på klubbens Bankgiro: 915-8825.

Ditt medlemsbevis kan du skriva ut via medlemsservicen "mina sidor" på SBK-s hemsida. Du behöver ditt medlemmsnummer och det hittar du på adressetiketten på tidningen brukshunden som du får hem i brevlådan.

SBK-Anslutna rasklubbar.
Svenska Australian Cattledog Klubben